FANDOM

Anais Watterson
AnaisSeason2.png
Character Information
Kön: Kvinna
Typ: Kanin
Alder: 4
Vänner: Darwin,
Fiender: Tina Rex,Penny's sister
Anhöriga: Studenten
Första Framträdande: The responsible
Färgschema
päls tyg andra
none
Anais Watterson är en av huvudpersonerna i Gumballs Fantastiska Värld. Anais är den yngsta och mest intelligenta medlem av Den Watterso. Trots att bara fyra år gammal, deltar hon Elmore Junior High med sina äldre bröder, Gumball och Darwin.

UtseendeRedigera

Anais är en liten rosa kanin. Hon liknar sin far, Richard, men hon är mycket kortare till växten och har en mer feminin utseende. Anais bär vanligtvis en orange klänning med vita knutar och vita strumpor. Hon är en av de enda Wattersons att bära skor, tillsammans med Darwin och Jojo.

PersonlighetRedigera

IntelligensRedigera

Anais är den i särklass mest intelligenta medlem av hennes familj, även om hennes unga ålder hindrar henne från att verkligen bli sedd av vuxna. Hon har visat vid flera tillfällen att ha en talang för att lösa problem som när hon tänkte en väg ut ur sitt översvämmade hus, och den tid hon utvecklat en komplex lösning för att lösa problemet med att få sin mormors bagage upp en flygning av trappor.

Även om Anais är fyra år gammal, deltar hon Elmore högstadiet på grund av hennes extremt hög IQ, men hon är inte i samma klass som hennes bröder och istället går till en klass för åttor som ligger någon annanstans i skolan. Anais är också en uppskattad medlem av skolans fysik Club, och hennes stora kunskap i ämnet faktiskt räddat henne från att bli förångas av en enorm robot. Hon är så smart att den enda person smartare än henne är Bobert.

Hon är en anmärkningsvärt listig strateg också visade i episoden The Remote, konspirera utarbeta system och vilseledning allas uppfattningar för att nå sitt mål. Fast hon är ofta underskattad på grund av hennes mycket unga år, som hon tenderar att använda till sin fördel.

LöptidRedigera

Anais kan också vara den mest mogna medlem av hennes familj bortsett från sin mor. Hon tar ofta hand om sina bröder på många sätt, som att hjälpa dem med läxorna och göra deras frukostar. På grund av hennes unga ålder, men hon är benägen att ibland agera barnslig.

TemperamentRedigera

Anais har visat vissa tecken på att ha sin mammas eldiga temperament. När hennes bror misstag förlorat sin docka, hon mycket upprörd och krävande, hotar att berätta sin mamma vad som hade hänt. Vid ett annat tillfälle efter slutligen ta Granny Jojo s väskor på övervåningen, när du ombeds att föra dem ner hon istället blev rasande och sparkade henne resväska ut genom fönstret.

Infantila TendenserRedigera

Även om Anais "är mycket mogen för sin ålder, det finns fortfarande vissa tillfällen där hon återgår till barnsliga beteende. Hon är ett stort fan av Daisy the Donkey, vilket framgår av hennes Daisy plysch leksak och hennes extrema entusiasm för Daisy on Ice show. I episoden the gift så pussade hon en groda för att få en prins.

TriviaRedigera

  • I vissa förhandsvisning bilder, hon har morrhår som resten av sin familj, men i showen, gör hon inte. Detta var sannolikt en sen förändring som skaparna gjort av okänd anledning, möjligen för att få henne att se yngre eller sötare.
  • Anais bygger på och uppkallad efter skaparen Ben Bocquelet yngre syster, Anais Bocquelet, som arbetar som programmerare för EA-games.

GalleriRedigera

TheQuest15.png
Den Galleriet för Anais Watterson finns här.

Huvudpersonen
GumballSeason2.png DarwinSeason2.png
AnaisSeason2.png
Nicole.png Richard.png
Gumball Darwin Anais Nicole Richard

Slumpartad wiki