FANDOM

Gumball "Zach" Tristopher Watterson.
GumballSeason2
Character Information
Kön: Man
Även känd som: Gummypuss, Trisha, Gummy, och andra.
Typ: Katt
Alder: 12
Vänner: Darwin,

Penny , Tina, Tobias, Rocky, och andra.

Fiender: Tina Rex,

Jamie, Tobias (ibland), och andra.

Anhöriga: Studenten
Första Framträdande: The DVD
Färgschema
päls tyg näsa
Gumball Tristopher Watterson är huvudpersonen i Gumballs Fantastiska Värld. Han är en tolv-årig, ljusblå hankatt som går på Elmore högstadiet med sin adopterade tio-åriga bror / bästa vän Darwin och sin fyra-åriga syster Anais. Gumball går i fröken Primats klass. Gumball är också förälskad i Penny, och även om deras känslor är ömsesidiga, så kämpar de för att uttrycka sina känslor för varandra.

UtseendeRedigera

Gumball är en ljusblå katt. På hans överdimensionerade huvud har han sex morrhår, men för det mesta endast fem är synliga eftersom hans huvud visas alltid i en vinkel. Han bär oftast grå byxor tillsammans med en solbränna tröja som med bruna muddar och en brun krage. Liksom sin mor och far, inte bära Gumball inte skor, och är den enda medlemmen i Wattersons utan synliga ögonfransar, men i vissa avsnitt han ses med synliga ögonfransar, som i återbetalning. I säsong 2, ändrar sin utformning något. Hans huvud och hans morrhår är större, är hans tand borta, och hans ögon är rundare. Dessutom började hans röst blir djupare.

PersonlighetRedigera

Gumball är en katt med mycket fantasi om du tror lite för mycket än vad du borde. Gumball är den bästa vän av Darwin, inte som tråkiga nyheter, det tar att spela något som när de kallade. Den har en stor ego (dvs om du tror för mycket) men det är alltid mycket optimistisk om saker och ting. Som en stor del av TV-spel, är detta inte det svåraste i skolan. Det är inte mycket ansvarsfull. Penny gillar att ha mycket skam och ibland inte heller skämmas för att berätta för henne att han älskar henne.

Gumball är smart, men det betyder inte att det är klokt. Till exempel, ibland han agerar riktigt dumt och går till stora ansträngningar för att hitta något ologiskt, men han visade viss grad av intelligens i andra fall. Hans upptåg har fått honom till farliga situationer och ofta livshotande, ofta sparas genom någon klokare lycka just nu.

RöstskådespelareRedigera

Gumball röst00:47

Gumball röst

  • Logan Grove säsong 1-2. Mesta av the kids/ Jacob Hopkins resten av säsong 3 onwards.
  • Junko Takeuchi (Japan)
  • Arthur Dubois (Frankrike)
  • Federico Bebi (röst)(sing) (Italien)
  •  Isabel Martiñon(tidiga episoder) / Paolo Filio (resten) (Latinamerika)
  • Pilar Martín (säsong 1) / Mario García (säsong 2) (Spanien)
  • Rebekka Weissfeld (danska)
  • Omar Hakeem (Arabvärlden)
  • Eduardo Drummond (Brasilien)
  • Eric Westerlind (Sverige)

GalleriRedigera

TheQuest16
Den Galleriet för Gumball Watterson finns här.

Huvudpersonen
GumballSeason2 DarwinSeason2
AnaisSeason2
Nicole Richard
Gumball Darwin Anais Nicole Richard

Slumpartad wiki